Onderweg 4 - Reisverslag uit Someren, Nederland van Theo Pelt - WaarBenJij.nu Onderweg 4 - Reisverslag uit Someren, Nederland van Theo Pelt - WaarBenJij.nu

Onderweg 4

Door: Theo van Pelt

Blijf op de hoogte en volg Theo

07 Juni 2014 | Nederland, Someren

Gisteren, vrijdag 6 juni van Assasp via de Col du Somport 1640 m hoog naar Castello de Jaca. Pittige tocht ruim 50 km klimmen waarvan de laatste 20 km constant klimmen. De klim werd extra lastig door de stevige tegenwind. Maar we hebben alle bagage over de Col gekregen. Vanaf donderdag is de tocht echt mooi geworden: prachtig heuvelland met op de achtergrond de bergen. In het heuvelland een kleurrijke lappendeken getekend van alle soorten groen, bruin en geel. Werkelijk genieten. Hier zou Mieke graag gefietst hebben.
Overnacht op prachtige camping. Gastvrij ontvangen, mochten gebruikmaken van gemeenschappelijke recreatieruimte. Mochten daar zelfs de fietsen parkeren. Hebben daar gegeten en de onweersbui afgewacht. Toen de tent opgezet.
Vandaag, zaterdag 7 juni gefietst van Castello de Jaca via Jaca naar Berdun. Jaca bezocht: Citadel, de kathedraal. Onderweg het verborgen klooster van San Juan de la Pena aangedaan.
Nu onze intrek genomen in een klein hotel (geen campings op korte afstand)waar we overnachten, dineren en morgenvroeg ontbijten.
Was een warme dag, boven de 30 graden. Stevige klimmetjes gehad, lang en pittig stijgingspercentage. Maar ze stelling niets meer voor de beklimming van de Col.

  • 07 Juni 2014 - 21:49

    Christ Van Pelt:

    Hallo Theo,

    Erg goed en leuk om te horen dat het zo goed gaat. Geen pijn in de rug gehad? Geniet van de omgeving en de tocht. Het goed weer hebben jullie verdiend.

    Succes en groeten aan Peter


    Marga en Christ

  • 08 Juni 2014 - 11:42

    Ger Buenen:

    Hey mannen,
    Of moet ik schrijven jongens, gezien het wielrenpostuur.
    Fiets eens een beetje door want we willen weer rikken.
    Als dit avontuur ook een onderdeel is van het pensioen, ga ik komend jaar met pensioen.
    Om te spreken met Stromae: formidable!!!!!!!!!
    Groeten Ger en Dorli

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Someren

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2014

onderweg 10

20 Juni 2014

Onderweg 8

18 Juni 2014

Onderweg 7

13 Juni 2014

Onderweg 6

08 Juni 2014

Onderweg 5
Theo

Bijna 4 jaar geleden is mijn lieve vrouw Mieke overleden aan de ziekte ALS. Op 10 mei maak ik een fietstocht naar Santiago de Compostela. Deze tocht die ik samen fiets met mijn zwager (broer van Mieke) draag ik op aan Mieke. Ik maak er tevens een sponsortocht van. De opbrengst is voor de stichting ALS. De voorbereiding verloopt voorspoedig. Ik heb nu (25 april 2014) ruim 1400 km in de benen. Komende week gaan we fietsen in de heuvels van Limburg. Nog 3 weken. Het begint al te kriebelen

Actief sinds 12 Mei 2014
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 7446

Voorgaande reizen:

12 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

18 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Santiago voor ALS

Landen bezocht: